script type="text/javascript" src="">

Provisoriska tänder..

Visste du att jag har haft tandställning? Det har jag haft. Och efter det så blev min mun fucked up. Eller ja inte helt. Det blev ju bättre. MEN! (Det finns alltid ett stort men i saker och ting har jag märkt) Han ändrade sig. Mitt i allt. Först så skulle jag få en sorts tandställning. Så la mig på operationsbordet och blev opererad i gommen då 2 av mina tänder växte där. Det sattes på 16 karat guldkedjor. Då de kedjorna skulle med hjälp av tandställningen dra fram tänderna som växte i gommen. 

Och nu detta men. Han ändrade sig. Operationen jag gjorde blev helt onödig. Och jag drog ut 2 tänder iöverkäken och 2 i nerdekäken.. (Varför han gjorde det i nedrekäken fatta jag inte) Jag skulle ha tandställningen i 2 år. Men det blev 1 år och 6 månader då tänderna flyttade sig så bra. Dock så fick jag en "klack" som jag hade bakom tandställningen. (Hade bara tandställning på överkäken) Så jag kunde inte säga S eller R. Utan jag läspade. Som Jamie Oliver. (Fast han är ju charmig, det var inte jag)
När de sedan tog bort tandställningen så upptäckte tandläkarna att 2 av mina tänder (De 2 som sitter bredvid de 2 framtänderna) var för smala. Det blev stora mellanrum mellan mina framtänder. Då bestämdes det att de tänderna skulle byggas på. Med plast. 

Och nu är det dags för det andra MEN, mellanrummen var så stora så det är svårt att få det att sitta ordentligt! Först så höll högersidan riktigt bra och jag fick springa till tandläkaren varannan månad då plasten lossnade på vänster sida. (Tur att det var gratis!) Och när vänster sida väl började sitta kvar. Då, ja då börjar ju höger sida lossna istället.. 

Så min tandläkare ansökte om att få bygga på med porslin. Sätta på 2 kronor istället. Så idag var jag hos tandläkaren och han slipade ner de 2 tänderna. (Tandläkarbedövning ♥) Han röntgade, tog avtryck i någon lera, jag fick bita på vax och allt möjligt. 1 timme och 20 minuter senare var jag klar. Med 2 provisoriska tänder som ska skydda de riktiga som sitter under. Då dom endast är provisoriska så är det inte rätt färg. Dessa som jag fick har en mer gul nyans än vad resten av mina tänder har och man ser limmet så tydligt Nu till den riktigt jobbiga biten av det hela. Jag.Kan.Inte.Äta. Jag kan inte ens tugga en MJUK macka utan att jag är rädd att dom ska lossna. Att dom ska flyga med världens fart genom hela rummet. Kan verkligen se det framför mig. Jag kan inte tugga gurka som är skivad med OSTHYVEL. Och jag blöder när jag borstar tänderna. Men det är inte ens det värsta av allt! Jag får inte tugga tuggummi. Jag älskar tuggummi. Jag tycker att jag har en sådan dåligt andedräkt och tuggummin, det smakar så gott ♥ 


Ja. Jag vet att inlägget blev långt. Men för att förstå allt så måste man ta det fråååån början..
Imorgon när kameran har batteri så ska ni få se bild på hur det ser ut. Tur att jag endast ska ha dom i 2 veckor!

Comments

Leave your comment here:

Name:
Remember me?

Your email: (won't be published)

URL or your blog:

Comments:

RSS 2.0